Facebook: people/Hanneke-van-Gompel/100000107136004 Linked In: hannekevangompel Linked In Group: 2601493 Twitter: Hannekeisis4u

Via deze RSS feed-button kun je je laten informeren als ik een nieuw VDNV verhaal publiceer. Steeds als een nieuw inspiratiemoment zich aandient, zal ik dat kenbaar maken via Twitter en Linkedin. Ik nodig je graag uit om je te verbinden via Twitter (Hannekeisis4u) en/of de groep ‘Van denken naar voelen’ op Linkedin.

Blijf op de hoogte omtrend de verhalen van denken naar voelen.
Recensie VDNV2 in Coachboeken

boek_en_tvc_apr12_VERKL3

Spiritualiteit is steeds meer een integraal, vanzelfsprekend onderdeel van het dagelijks leven. Het wordt allang niet meer uitsluitend gezocht in moeilijke, jarenlange ontberingen of gezien als iets voor een enkele, uitzonderlijke eenling. Het boek van Hanneke van Gompel is een prachtig voorbeeld hiervan.

In 52 korte verhalen houdt ze zichzelf en haar dagelijks leven een spiegel voor, om te reflecteren op spiritualiteit en waardig leven. Dat laatste klinkt misschien wat zwaar, maar dat is het door Hanneke’s benadering niet. Zij geeft uiting aan voor haar belangrijke waarden: Passie, Authenticiteit en Vertrouwen. Ze doet dat open, helder, en regelmatig pijnlijk herkenbaar. Je bent het niet altijd met haar eens, maar zelfs dan zetten de vragen aan het einde van ieder verhaaltje je aan het denken. De eenvoud, kracht en positieve energie van de verhalen geven nergens een klef of zweverig gevoel, en dat is ronduit knap. Ik betrapte me erop dat ik soms dacht; wat simpel gesteld, om er vervolgens toch de hele dag over na te denken en steeds een andere laag te ontdekken.

Het boek is in eigen beheer uitgegeven en dat zie je terug in alle details: de vormgeving is prachtig, even eenvoudig en krachtig als de verhalen. Het geheel geeft daardoor een bepaalde rust en ruimte: een gecreëerd maar daardoor niet minder waardevol moment van bezinning.  Zowel in de verhalen als in de vormgeving zitten veel persoonlijke aspecten.

Wat je uit het boek haalt is even persoonlijk: dat zal voor iedereen anders zijn. Voor mijzelf geldt: ik heb het één keer in zijn geheel gelezen, en nu merk ik dat ik het af en toe even terughaal en op thema een stukje ter inspiratie herlees. Geheel in overeenstemming met haar eigen waarden én het boek kun je na het lezen van het boek verder: enerzijds door met de vragen uit het boek aan de slag te gaan of door de ‘Boodschap voor Jezelf’ aan het einde van het boek in te vullen en vorm te gaan geven. Anderzijds door Hanneke’s bijdragen op Linkedin, Twitter en in Real-life te volgen. Ook daarmee haalt ze spiritualiteit naar het dagelijks leven, en zonder in te leveren aan kwaliteit of oprechtheid. En lekker met beide benen op de grond.

Marjolein Boeren – Kinesiologisch Coach